onsdag 22. juli 2009

Bilder fra ferien!

Vi kom oss avgårde litt sent som vanlig, skulle egentlig innom svigers i Strømstad og spise litt varm lunsj, (de har campingvogn på Lagunen Camping) men det rakk vi altså ikke...Vi kom oss nedover til Gøteborg, kom oss på båten og så var det endelig ferie!!!

Reisen kan dere lese mer om her, vi har kjørt ca 470 mil gjennom Norge, Sverige, Tyskland, Sveit, Liechtenstein, Østerrike, Ungarn, Slovakia og Tsjekkia. Håkon synes det er veldig stas å ha vært i så mange land, og alle hovedstadene har vært nøye pugget.

Uken vi hadde i Balatonlelle var veldig bra, bortsett fra noen dager med regn og overskyet hadde vi det helt topp. Huset jeg hadde leid viste seg å være finere i virkeligheten enn på nettet, og det er jo alltid bra!

reisen hjemover gikk veldig greit, vi reiset opp mot Bratislava i 19.00 og kom oss inn på VERDENS STYGGESTE hotell Kyjev i 22.00-tiden. Herregud, det er mye man skal oppleve på tur. Jeg skulle egentlig booke oss inn på et hotell i forveien før vi dra fra Ungarn, men nettet var litt for ustabilt, så vi bare reiste og satset på å finne et hotell som var ledig. Det gjorde vi, men FLOTT var det IKKE!!

Etter noen timer sight seeing i Bratislava inkl. litt krystallglasshopping dro vi videre til Tsjekkia og Praha. Fikk parkert rett ved Karlsbroen, gikk en tur og spiste, vandret litt rundt, og tok den obligatoriske turen over broen og tilbake. Skulle ønskel vi hadde hatt litt bedre tid, Praha er veldig flott. (selvom det er litt høyere turistfaktor der nå enn sist vi var der)

Men vi hadde nesten 90 mil å kjøre den dagen, jeg hadde klart å booke hotell i Liepzig, så vi måtte komme oss dit før natta liksom. Det gikk fint, og hotellet der var veldig mye bedre enn i Bratislava.

Fra Leizig gikk turen til Neuminster, der skulle vi handle litt før vi kjørte videre til Kiel og kom oss ombord og på tur hjem til Norge.

En liten fleskesafari ved grensen gjorde at vi nesten kjørte på felgen resten av veien hjem, makan til tung og stappfull bil har jeg aldri sett. Folk glodde der jeg måtte stappe løse matvarer på små tomrom baki den allerede stappfulle bilen...*dåner*

Alt i alt en fin-fin ferie, vi kommer sikkert til å kjøre nedover neste år også!

2 hyggelige hilsner og kommentarer:

Unknown sa...

Ble bra collage det der, stilig at noen bilder var to ganger:)
Hahahaha,, syns jeg ser deg stappe bilen, vet jo hvordan dere er på tur... *fleskesafari*

Ann-Katrin sa...

Flotte bilder Lene. Gikk det litt fort hjemover eller? He he. Ser ut som dere har hatt en fin ferie. Må ha vært bra siden det frister til gjentagelse.