onsdag 5. august 2009

soppsuppe...

Ingeborg med Håkons selvlagde blomsterkrans!

Håkon med blomsterkransen!

Stor konsentrasjon...





Lucky får prøve også!

Soppsuppa nesten ferdig!


I helgen dro vi en liten tur på hytta vår i Sigdal. der var det masse sopp i skauen, og ungene måtte selvsagt lage soppsuppe... skikkelig godt, med sopp, vann, rips, bringebær, "salat" og sukkertopper! Dette lekte de med hele fredagskvelden, og fortsatte på lørdagen også! 

Etter vi hadde hugget ned en del av trærne bak utedoen (Stig), klipt hele den DIGRE plenen med gressklipper med ødelagt fremdrift (Lene) reiste vi videre til Fagerfjell hvor vi møtte svigers på hytta deres på Blåbær. Planen var å plukke kantareller på kantarellstedet deres, og samtidig se etter litt blåbær.

Så på lørdag etter frokost dro vi avgårde med bærpellere og soppkniv, kurv og bøtter. Gjett om vi fant masse sopp? Hele kurven full, og alt var på et sted ikke større enn 4 kvadratmeter! Kjempemoro!

Etter det plukka vi blåbær i en veldig bratt skråning, lett å plukke når man kan stå nesten oppreist mens man plukker i bakken foran seg. Plukka ca 6 liter blåbær på under en time! Så nå blir det blåbærsmoothies her i gården!

Stig kjørte motorsykkel opp, så han storkoste seg og fikk kjørt litt (mye) Jeg fikk til og med prøvd meg en tur, det er sååå moro, og jeg skal bare få tatt sykkellappen, har så lyst!!!


Stig og Håkon!

Håkon kjekk med hjelmen trygt på!



Jeg fikk prøve en tur også!

4 hyggelige hilsner og kommentarer:

Carrin sa...

Hehe, herlige bilder av de dypt konsentrerte sopp kokkene!! ;)
Og tuuusen takk for kjempehyggelig kommentar i bloggen min!
Right back at ya! ;)

Unknown sa...

Gullungene til tante ser veldig konsentrerte ut, ble nok en snasen suppe det der...*hmm* Moro når de engasjerer seg sånn.

Du bør få deg sykkellappen, kledde deg den sykkelen der:)

Anonym sa...

Dyp konsentrasjon på sykkelen. Ble så lenge borte at jeg trodde sykkelen hadde velta og du ikke fikk reist den opp igjen.. c",)

Får nok få tak i en litt lavere bike, som du når ned med beina på (er jo bare såvidt jeg gjør d).. :oP

S.

Kristin Langnes sa...

Så herlige bilder og du og du så fin Lucky ble!