mandag 14. september 2009

Lier Sykehus - Asylet

Etter en snartur på Lier Bygdetun med ungene og tantegutten min Kristian, tok jeg beina fatt og trasket ned til Lier Sykehus, det gamle Asylet

Der møtte jeg søster, og tre veldig hyggelige damer som var møtt opp til fotoshoot i de gamle nedlagte bygningene.

Jeg synes det er spennende å gå der inne i all historien, det er mange triste skjebner som har levd der i mange år bak låste dører...men samtidig er det nok ikke bare fæle ting som har skjedd her!  Det håper jeg hvertfall!

Bygget vi var innei denne gangen ble stengt midt på 80-tallet, så det er noen nye elementer der også.

Her er noen få av bildene jeg tok, tar gjerne kritikk- both god and bad!






15 hyggelige hilsner og kommentarer:

Grethebella sa...

Nå har jeg vært inne hos alle dere jentene som har vært der og synes det er helt utrolig hvor mye man klarer å fange med linsa. Stemningen og fargene.. er helt betatt. Sitter å kikker på det grønne i det øverste og blå i det nederste. Lyset der inne er fantastisk.
Flotte bilder Lene!

Unknown sa...

Digger den plassen... Flott lys har på bildene.. Kule!

Charlotte - FO² sa...

Ahhh, så kult! Var kjempe moro der med dere. Dette har vi lyst til å gjøre igjen. Og ikke minst er det kult å se hvor forskjellige bilde, og etterbehandling vi har hatt på bildene våre.

Miriam Elisabeth ツ sa...

Stilige og flotte bilder!

Maria Therese sa...

så flink du er til å ta bilder! Kjempespennende stemning på bilda!!

Anonym sa...

Utrolig flotte og spennende bilder!!!
Ha en finfin uke :o)

Tone-supermonster sa...

Oioioi, for noen flotte stemingsfulle bilder! Forfallent, men likevel vakkert.

mette sa...

ja, det stedet kommer litt innunder huden!
Ser noen har møblert det blå sengerommet med noen flere senger! ;)
Selvfølgelig fikk mange gode hjelp - men mye av det jeg har lest meg til, så virker det som om langtids/heltidspasienten var mest til bryderi....
Var litt i lokalblekka idag igjen - om at de omsider skal flytte den aktive delen UT av området. En kan da ikke bli frisk av å se på alt forfallet rundt seg der ute?
Og E skal rives - for den er verst utsatt - jeg synes med mitt blotte uerfarne øye at A så ut til å dette sammen når som helst!

Hver gang jeg ser bilder derfra får jeg lyst til å ta en tur igjen...
10 timer og 3 turer var visst ikke nok! :)

Bildene dine er helt supre!

Lene - nabon sa...

det er Kine og jeg som bar senger... hehe
måtte jo ha litt forandring fra forrige gang!

vet ikke helt hvilket som er mest forfallent jeg. men synes de er ganske like...

moro er det uansett!

FO - 2 sa...

Utrolige bilder!
Stilig!
Det må ha vært en spennende opplevelse å fotografere akkurat der.

Kjente meg igjen....
Og jeg skjønte hvorfor,
da jeg leste i sideelementene hvem som er søsteren din. ;)))

Anne (Moseplassen) sa...

fotogen plass det der, og du har virkelig greid å fange stedet, flotte bilder!

Unknown sa...

Det er mange flotte motiver her, noe du viser her.

Jinx sa...

Masse spennende motiver!! Dyktig du er!

Monica Helén sa...

Det nederste bildet var bare råååstilig!

Anonym sa...

Ville bare si at det siste bilde av sengeposten var kjempebra! Likte det veldig godt. Bra satt opp og. Lyst til å dra tilbake og ta fler bilder.

Andreas